نقد کتاب کاربرد

 فناوری ارتباطات و اطلاعات در تدریس

به سفارش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

هدف از این پژوهش، تحلیل نقادانه و تعیین نقاط قوت و ضعف یکی از کتابهای درسی دانشگاه پیام نور بنام "کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس" اثر پائول جین می باشد. نوع پژوهش توصیفی با تکنیک تحلیل محتوا و با واحد تحلیل، مضمون و نیز جامعه و نمونه آماری از نوع سرشماری است. نتایج حاصل نشان می دهد علیرغم اهمیت کتاب درسی در آموزش از راه دور در دانشگاه پیام نور و لزوم دقت نظر برنامه ریزان آموزشی و درسی در گزینش متون علمی، کتاب مذکور قدیمی، فاقد نوآوری و استفاده از آخرین اطلاعات مرتبط به فناوری های نوین است. عدم شهرت مولف در سطح جهانی، ترجمه گاهی غلط بعضی از کلمات تخصصی و عدم درج معادل انگلیسی لغات کلیدی در پاورقی، عدم ارجاع درون متنی، تاکید مولف بر ابعاد سخت افزاری و نحوه کار با دستگاه هایی که اکنون در مراکز آموزشی نقشی ایفا نمی کند، عدم انسجام و نظم معنادار بین فصول و پارگراف های متن از نقاط منفی کتاب است. در مقابل تلاش نسبی مولف برای کاربردی کردن مطالب و رعایت وفاداری به متن توسط مترجمان از موارد مثبت کتاب می باشد. در هر حال با توجه به قدمت کتاب، چاپ و تدریس آن توصیه نمی شود.  

برای دریافت متن کامل نقد این کتاب به قلم آقای دکتر محمدرضا نیلی احمدآبادی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

برای دریافت فایل نقد کتاب کلیک کنید

login