Web based learning
Design, implementation, evaluation
انتشارات اسپرینگر توسط دیویدسون - شیور و بقیه در سال ۲۰۱۸ با ۳۹۷ صفحه
معرفی مختصر از کتاب
سه بخش اصلی کتاب شامل معرفی یادگیری آنلاین ، اجتماعات و طراحی آموزشی و بخش دوم کتاب شامل مدل طراحی آموزشی مبتنی بر وب (WBID) برای خلق اجتماعات یادگیری آنلاین و بخش سوم شامل اجرا و ارزشیابی آموزش آنلاین است .
هر بخش از فصولی تشکیل شده بخش اول شامل کلیات آموزش آنلاین، اجتماعات و محیط های یادگیری، فصل دوم مبانی یادگیری آنلاین و طراحی آموزشی
در بخش دوم به فصولی سوم و چهارم با مباحثی مانند تحلیل ، کانتکست، پیامدها و یادگیرندگان با تاکید بر بر آموزش آنلاین می پردازد. فصل پنجم برنامه ریزی برای ارزشیابی آموزش آنلاین ، فصل ششم و هفتم همزمانی بین طراحی و پیش برنامه ریزی و برنامه ریزی استراتژیک در آموزش و برنامه ریزی انگیزشی در آموزش آنلاین و فصل هشتم همزمانی طراحی با تولید و توسعه آموزش مورد بحث قرار گرفته است.
بخش آخر شامل اجرای آموزش ، مباحث حس حضور اجتماعی و ادغام ارزشیابی پایانی با کارهای پژوهشی می باشد
از چند جهت مطالعه کتاب توصیه می شود به روز بودن ، نگارش به صورت کاربردی با طرح سناریوهای متعدد ، در آوردن طراحی از حالت خطی و تبدیل به همزمانی بین طراحی و تولید که در مهندسی نیز کاربرد زیاد دارد و سادگی متن
ضمناً در این کتاب اصول و قواعد نگارش متن آموزشی مانند هدف گذاری و نتیجه گیری رعایت شده است.
نگارنده: دکتر محمد رضا نیلی