توصیفی از مقاله طراحی پیام در یادگیری سیار
این مقاله که در سال ۲۰۱۰ نگاشته شده مروری است از پژوهشهای مختلف و مباحث نظری استفاده کرده است . موضوع مقاله جالب است زیرا طراحی پیام از مهمترین کارهای تکنولوژیست آموزشی خصوصاً با دستگاه هایی است که محدودیتهای ویژه ای دارند . به عنوان مثال تایپ کردن و یا خواندن متن از محدودیت های موبایل است . در ابتدا نویسندگان اشاره به تئوری های عمومی یادگیری داشته و در ادامه سعی کرده اند تا راهنمایی هایی را برای درج کپشن ، سمبل و علایم ، صوت و ویدئو در یادگیری سیار ارائه نمایند . آنها اصول حداقلی در طراحی پیام را ذکر کرده اند مانند کوتاه بودن پیام ، داشتن خلاقیت در تولید ، انطباق با سبک یادگیری یادگیرنده و رعایت استانداردها . آنها در سبک یادگیری به شنیداری ، دیداری و ترکیب آنها اشاره و موبایل را از جهت پوشش این سبک ها مناسب می دانند. در ادامه از اصول مایر برای طراحی پیام نیز استفاده کردند.
گردآوری : محمد رضا نیلی احمدآبادی